theaterwandeling

Van Kattenpootjes en Narrenstreken

Kleuters ontdekken Ieper via deze verrassende theaterwandeling boordevol interactie, spitse dialogen en leuke spelletjes! De kat 'Cieper van Ieper' en haar vriend 'Narren de Nar' brengen de Ieperse geschiedenis op een luchtige en verstaanbare manier. De wandeling start aan het Yper Museum.

Prijs: 100 EUR (toegang Yper Museum niet inbegrepen)
Max. 25 personen
Enkel mogelijk in combinatie met een museumbezoek (3,50 EUR/leerling-Ieperse scholen gratis).
Duur: 1,5 tot 2 uur

RESERVEER

Nog een praktische vraag? Vraag maar raak via reservaties.musea@ieper.be.

Deze wandeling organiseren we ook voor kinderen van het eerste, tweede en derde leerjaar, voor jeugdverenigingen en families met kinderen. Nog een praktische vraag? Vraag maar raak via reservaties.musea@ieper.be.

Voor de realisatie van 'Van Kattenpootjes en Narrenstreken' nam het Yper Museum auteur/regisseur Piet Lesage onder de arm. Sinds 1995 schrijft en regisseert hij theaterwandelingen voor de succesvolle Ieperse Nocturnes. Daarnaast schreef en regisseerde hij ook theaterwandelingen rond de Geuzentijd (Nieuwkerke), Bakelandt (Langemark), de biergeschiedenis (Vleteren), het ontstaan van het provinciedomein De Palingbeek (Zillebeke)… Samen met kleuterleidster en actrice Katrien Vanspranghe ontwikkelde hij nu dit interactief concept met heel wat speelse elementen voor die jonge kinderen.