Trein, bus, fiets of te voet!

Trein

Het Yper Museum ligt op 10 minuten stappen van station Ieper. En… ’t is altijd rechtedeure!

Lijnbus

De lijnbus stopt op 20 meter van het museum, aan de halte 'Ieper Markt'. Op bepaalde uren stopt de bus enkel aan de halte ‘station Ieper’. Maar ook het station ligt op wandelafstand van het museum. Scholen kunnen via DynamoOPWEG gratis met de bus reizen in functie van een cultuuruitstap. Hier vind je alle voorwaarden.

Eigen bus

Het museum met eigen busvervoer bezoeken kan zeker ook. Bussen kunnen tot aan de binnenstad rijden. Afstapplaats Menenpoort ligt op 5 minuten van het Yper Museum.
Busparkings Ieper
Circulatieplan bussen Ieper

Auto

Neem op de A-19 afrit 4 (Ieper/Heuvelland/Zillebeke) om de binnenstad te bereiken.
Gratis langdurig parkeren: Minneplein of Leopold III-laan (einde straat).
Betalend parkeren op de Grote Markt en het Sint-Maartensplein (behalve op zon- en feestdagen).
Parkeerplan Ieper

Fiets

Naar Ieper fietsen is de max. De stad ligt in een rustige, groene omgeving en sluit in alle windrichtingen aan op de fietsknooppunten. Ook fietsen huren in het centrum is mogelijk.

Voetjes

Ieper te voet verkennen is zeker de moeite. De prachtige binnenstad geeft nog tal van middeleeuwse geheimen prijs en op de vestingen wandelen is sowieso een toppertje. Bovendien is Ieper niet groot. Andere musea en bezienswaardigheden zijn dus steeds vlakbij.

Nog een praktische vraag over de organisatie van je bezoek? Vraag maar raak via reservaties.musea@ieper.be.