Boek: 'Goliath heeft het gehad'

Met trots presenteert het Yper Museum haar tweede kinderboek 'Goliath heeft het gehad'. Na het succesvolle 'Draak komt van haar staak' over de stadsdraak Margriet, speelt nu de stadsreus Goliath de hoofdrol. Duik in het verhaal en ontdek alles over de eeuwenoude band tussen Goliath en Ieper. Vanaf vandaag is het boek te koop in de toeristische dienst, de museumshop in het Yper Museum en de webshop van het museum.

Kere weerom, reuze, reuze
Ieper heeft iets met reus Goliath. Sinds jaar en dag paradeert hij tijdens de Kattenstoet door de straten van Ieper. Hij kijkt over de stad vanop de nok van de Lakenhallen. Hij siert de gevel van het station en elk halfuur weerklinkt zijn lijflied uit het belfort. Een reus zou voor minder pronken. En toch… Goliath is niet gelukkig. Hij heeft het gehad. Hoe dit komt, ontdek je in dit boek.

Hoewel het verhaal van Goliath verzonnen is, zijn sommige gebeurtenissen wel echt gebeurd. In het tweede deel van het boek leer je het ware verhaal kennen, minstens zo spannend! Hoe oud is Goliath eigenlijk? En wat maakte hij allemaal mee tijdens zijn lange leven? En wist je dat hij maar liefst 17 kinderen heeft en 7,10 meter groot is? Hij past dus bijna 4 keer niet door een gemiddelde deur.

Koop het boek hier.